7 Aralık 2008 Pazar

Evde bir bayram havası??

Yarın bayram. Ben bu bayramda en sevdiğim şehir olan Sinop'ta olmak istiyordum ama olmadı. Sanırım bu sene 2 günden fazla Sinop'ta bulunamayacağım; çok mutsuzum bu yüzden. Bu yaz iki ayımı orada geçirmeme rağmen doyamadım ve o kadar özledim ki anlatamam. Şu dakika sadece fotoğraflarıyla avunabiliyorum. İşte birkaç fotoğraf güzel memleketimden. Gönül ister ki kimse beğenmesin sadece bize ait olsun; ama bu mümkün değil biliyorum. En sevdiklerim benim olsun kimse görmesin isterim zaten ben hep ama o da mümkün değil tamam biliyorum. Susuyorum ve fotoğraflar konuşsun diyorum:)


Sinop Kalesi'nden limanın bir görüntüsü. Özledim özledim özledim. Neden bunu üç kez deyince oraya ışınlanmıyorum ki:(





Burası Hamsilos. Türkiye'nin tek fiyordu olarak kabul ediyor bazı coğrafyacılar. Fiyord mudur değil midir bilmiyorum; ama yüzmekten en çok keyif aldığım yerlerden biridir. Koca denizde tek başıma yüzüyorum hissi uyandırır ben de:)



Burası özel bir yerdir benim için. Dedemin eskiden burada kahvesi varmış. Keşke görebilme fırsatım olsaymış.



Burası da anlaşıldığı üzere iskelemiz:) Yine Kale'den çekilmiş bir görüntü. Yalnız buraya öyle büyük gemiler yanaşmıyor. Tipik ÖSS coğrafya sorusudur ya zaten:Sinop Karadeniz'deki tek liman olmasına rağmen neden gelişmemiştir? Hala bunun cevabını bilmeyen var mıdır ya, inatla sorarlar hep. Bir de bir deyiş vardır Sinop'ta:" Karadeniz'de üç liman vardır. Sinop, Temmuz, Ağustos". Bunun anlamını sorsunlar mesela, alternatif bir soru olur ne güzel.

Hep kasvetli fotoğraflar oldu ya. Güneşli, cıvıl cıvıl, kıskandırıcı fotoğrafları kendime ayırdım tabi ki:) Şu aralar Nükleer Santral konusuyla gündemde malum. Bir de çevrecilerin karşılaştığı "güzel" muameleyle. Daha güzel şeylerle adı anılsa keşke. Mesela Sinop Bienali ( Bienal nedir diyecek olursanız, iki yılda bir yapılan bir organizasyon diye nitelendirilebilir, genelde sanat üzerine oluyor) basında ne kadar az yer aldı. Oysa ki, İstanbul'dan sonra bir bienalin yapıldığı tek yer Sinop. Bugüne kadar 2 tane uluslararası bienale ev sahipliği yaptı. Genelde yerli turistler Sinop Hapishanesi'ni dizi seti olarak algılayıp gezmek isterken bienaldaki performanslarla karşılaştılar. Neye niyet neye kismet:)

Bu yazı bıraksam uzar gider. Daha fazla uzatmayayım sözü. Susayım dedim susamadım bir türlü:)

Hiç yorum yok: