24 Mayıs 2012 Perşembe

kırk uçurması

Eveet geldik 40 günün sonuna. Beklenen an. Sabah her zamanki saatimizde- sabahın körü oluyor bu- kalktık. E hani 40 gün olunca her şey düzene girecekti? Evet tabi düzense düzen işte. Her zamanki gibi erkenden ayaktayız. Ben bu düzeni bizim düzenimiz sanıyordum da ondan böyle bir hayal kırıklığı oldu. Bu saat oldu anca anladım 40 bitince bir şey değişmeyecekmiş. Adet yerini bulsun kırk uçuracağız sadece. Neymiş efendim bu adet derseniz bizimkilerin anlattığına göre bugün misafirliğe gitmeliymiş küçük bey. Misafirlikte yumurta, para, şeker toplamalı yüzüne un dökülmeliymiş.  Gerçi biz yarı kırkta yani 20. günü doldurduğumuzda heveslenip yapmıştık bu adeti. Yan apartmanda oturan babanneye gitmiştik. Babannemiz 2 adet yumurta vermişti biri Ege için iri de kardeşi içinmiş. Bakalım kardeş fikri şu an çok uzak. Belli de olmaz ya benim işim. Hamilelikte çektiğim sıkıntıları bile unuttum. Tamam 5 çocuk da yapamam heralde birileri gibi ama bir kardeş fikri düşünülebilir bakalım. Gelelim diğer adetlere. Yüzüne un dökülmesi de ak saçlı dede olsun, uzun ömrü olsun diye oğluşun. Şeker ve para da malum tatlı ve bol bereketli bir hayatı olsun diye.Valla olur mu bilmem de bize eğlence işte.Bugün de annanelere gitme zamanı. Gerçi biz bu kırk gün içinde doktora da gittik kebapçıya da! Hatta ODTÜ'ye bile gidip hafta sonları bolca görülen zaman zaman sinir olunan bebekli mezunlar gibi çatıda yemek de yedik. Zaten planım havalar düzelsin her pazar kahvaltıya gitmek. Daha ne planlarım var bir büyüse Ege diye diye yaptığım. Gerçi bu anlarını kaçırıyormuşum gibi geliyor şikayet edip durmaktan. Büyük ihtimal çok özleyeceğim bütün gün yapışık vaziyette gezmemizi, koynumda uyumasını, her an öpüp koklamayı, sabahları yatağımıza almayı..Şimdi uyuyor ya özlüyorum mesela. Bir saat önce uyusa diye gözünün içine bakan, niye uyumuyorsun diye el kadar bebeğe söylenen sonra da pişman olan ben değilim sanki. Hayır uyansın 1 saat sonra yine aynı moda gireceğimi biliyorum ama özlüyorum işte. Gidip gidip bakıyorum ne tatlı uyuyor diye. Kırkı uçurduk ya benim bu garip hallerimi de uçuralım diyorum ve Ege'ye bakmaya gidiyorum:)

2 yorum:

caloroso dedi ki...

kırkını da uçuracağız,
sonra yeşilliklerde uçurtma da uçuracağız,
bebeklerden sonra eskisi gibi olmayacağız,
daha iyi daha güzel daha kalabalık olacağız,
dua ediyorum hep mutlu olacağız.

earwen dedi ki...

eskisi gibi olmayacağımız mnalum ama evet eskisinden mutlu bir kalabalık olacağız ne güzel:)